Tuesday, September 15, 2009

chinese philosophy

(:
it had been such a long time since i read philosophy..
credits to hanyu for introducing me the websites :D

some veh veh veh cool stuff (:

#1.
暗恋最伟大的行为,是成全。
你不爱我,但是我成全你。
真正的暗恋,是一生的事业,不因他远离你而放弃。
没有这种情操,不要轻言暗恋。

暗恋真的很伟大,
只是有些人,
他们始终不明白我们的苦心。

#2.
世上最遥远的距离,不是生与死的距离,不是天各一方,
而是我就站在你面前,你却不知道我爱你。

你又是那么的近,
即那么的遥远。

#3.
失望,有时候也是一种幸福,因为有所期待所以才会失望。
因为有爱,才会有期待,所以纵使失望,也是一种幸福,虽然这种幸福有点痛。

就只因为我们有所期待,
事情总是比我们想象中的糟糕。

#4.
开始的时侯,我们就知道,总会有终结。

事实总是残酷的。
始终都会有一个能让我们伤痕累累的结局。

#5.
有些人注定是等待别人的,有些人是注定被人等的。

我是注定等待别人的。
当我等到他了之后, 我一定会好好的珍惜他的。
辛辛苦苦才等到的,
不好好珍惜要干什么呢?

#6.
你曾经不被人所爱,你才会珍惜将来那个爱你的人。

我说过了,
因为我不曾被爱过。
若有一个爱我的人在身边,
我会好好珍惜他的。
那些只懂得被爱的人,
你们懂什么叫等待吗?

#7.
经过了沮丧和失望,我们才学会珍惜。

我们总是失去后才懂得珍惜,
有什么用呢?

#8.
如果没法忘记他,就不要忘记好了。
真正的忘记,是不需要努力的。

我并没有想把你完全忘记,
因为那些美好的回忆太多了 ,
所以舍不得。

#9.
爱情,这不是一颗心去敲打另一颗心,而是两颗心共同撞击的火花.

爱是懂得去爱别人,
和懂得被别人爱。

#10.
爱一个人不一定要和他在一起,他快乐所以我快乐!

爱他,
就得懂得放手。

i am so glad that i am the one waiting,
i'd rather be the one waiting,
than the one sitting down there,
with so many people fighting to be with you.

i'd rather use my own ability to get what i want,
and not just sit down there doing nothing,
and you get a whole long queue of people lining up infront of you.

i may go through a whole lot of obstacles,
but at least i've experienced the process of trying to love someone,
that's what those people dont have.

i'd wish i could meet someone,
who is also waiting,
then he'll understand,
the pain of waiting,
and then he'll know what i've been through,
then we'll cherish each other more than anything else,
that's the best thing i can think about :D

the ones in purple are my replies (:
to the chinese statements,

so now,
and i am having a serious headache now @.@
okay,
hope you've enjoyed the 10 statements above (:

nights my loves,
i am so tired,

No comments:

Post a Comment